top of page

הנגשת אתרים - שאלות ותשובות

למה יש צורך בהנגשת את האתר? חשבו על האחר מתוך מקום של הבנה וקבלה. הידעתם.ן שכ-25 אחוז מהאוכלוסיה הינם בעלי מוגבלות? מוגבלות ראייה, פיזית, קוגנטיבית, לקות למידה ועוד. שימו לב שקיים רווח המשני בהנגשת האתר - גוגל נותנת עדיפות לאתרים מונגשים, כך שתוכלו לזכות בקידום בגוגל.

אחת השאלות החוזרות על עצמן- האם חובה לשלב באתר תוסף נגישות? אין חובה להשתמש בסרגל נגישות, שילוב הסרגל לא פוטר מחובת עמידה בכל הדרישות. הצהרת נגישות חובה לפרסם באתר הצהרת נגישות המפרטת את התאמות הנגישות שבוצעו בו, את שם אחראי הנגישות (לרוב מדובר בבעל העסק) ופרטי ההתקשרות איתו במידה וזוהתה בעיה בנגישות האתר. במידה ויש פטור מהתאמת נגישות יש לציין זאת בהצהרת הנגישות.


פטור מנגישות מי זכאי לפטור מנגישות באתר:

  • פטור בשל נטל כלכלי כבד- עוסק פטור או לעסק עם מחזור שנתי ממוצע שאינו עולה על 100,000 ₪.

  • פטור בשל אי היתכנות טכנולוגית - כאשר לא ניתן לבצע טכנולוגית התאמה באתר, יש לקבל פטור ממורשה נגישות.

  • פטור לאתר עם מעט משתמשים - אם האתר עונה על שני התנאים הבאים: השימוש בו מותנה ברישום של המשתמש בלבד או רשומים בו לכל היותר 500 משתמשים בכל זמן נתון.

מה עושים במידה והאתר לא מונגש ומתקבלת תביעה? על בעל האתר לתקן את הנגישות בתוך 60 יום מקבלת ההודעה לגבי האתר.

כיצד מתבצעת הנגשת האתר? יש להקפיד על סדר כותרות, גודל פונט, קונטרסט של צבעים, סרטונים עם כתוביות, תיאור תמונה (ALT), הוספת דף הצהרת נגישות, הנגשת מסמכים ועוד.

מי שמעוניינ.ת להנגיש לבד את האתר שלה, יכולה למצוא עשרות מדריכים בגוגל. להנגשת או בניית אתרי WIX, יפעת מורן-ריינברג מיתוג ועיצוב גרפי | בניית אתרים | שיווק דיגיטלי 052-4605010 | ifat@imdigital.co.il

bottom of page